Tilastokyselyiden lähetyksessä ongelmia
Julkaisuajankohta
25.3.2022
11.14
| Julkaistu suomeksi 29.3.2022 klo 9.55
Tiedote
Tullin Tilastoinnin 18.12.2021 – 24.3.2022 tekemät kehotukset tullauksen tuonti- ja vienti-ilmoitusten tarkistamiseksi eivät ole lähteneet paperipostitse asiakkaille. Sama ongelma koskee myös niitä Intrastat-tilastokyselyitä, joissa asiakasyrityksellä ei ole ollut Tullille ilmoitettua sähköpostiosoitetta. Ongelma koskee ainoastaan paperikirjeitä ja johtui järjestelmävirheestä. Ongelman takia postittamatta on jäänyt n. 2400 kirjettä. Kirjeet on postitettu 25.3.2022
Kyselyllä mainittu vastausaika on umpeutunut. Tästä ei tarvitse välittää. Vastatkaa kyselyyn 15 arkipäivän kuluessa kirjeen vastaanottamisesta.
Ongelma on korjattu ja 25.3.2022 alkaen tehdyt kyselyt lähtevät asiakkaille normaalilla aikataululla.
Lisätietoja:
Tullauksen tuonti-ilmoitukset: tilastokysely.tuonti[at]tulli.fi
Tullauksen vienti-ilmoitukset: tilastokysely.vienti[at]tulli.fi
EU-sisäkaupan Intrastat-tilastokyselyt: tilastotarkastus[at]tulli.fi
Tullauksen tuonti-ilmoitukset: tilastokysely.tuonti[at]tulli.fi
Tullauksen vienti-ilmoitukset: tilastokysely.vienti[at]tulli.fi
EU-sisäkaupan Intrastat-tilastokyselyt: tilastotarkastus[at]tulli.fi
Tilastotiedote